1973-74 Autovia al Saler i primeres peatonalitzacions

 GUIA URBANA VALENCIA

4a edició. 3667 carrers. DL B-20338-1973. Aut. cartografia 6/4/73



Groga amb lletres roges, en la guia de 1973-74 trobem grans canvis, negatius i positius, tendències extremes.

La primera gran infraestructura nova és l'autovia de El Saler, construïda als voltants de 1971:

Apareix la CV400, cap a La Torre i Sedaví només:


 


 S'aprecia el gran creixement de Malilla i del barri de l'avinguda Germans Maristes:


 Ja no apareix dibuixat el pont de vell de Natzaret:

 

I tampoc figura el manicomi de Patraix:


 Al sud desapareixen les línies 28 (ja no hi ha estació sud, 1965 a 1973 aproximadament, encara que està descrita) i la CT :

El trolebús 13, sobre el plànol, retalla el seu recorregut, encara que en l'esquema no s'informa d'este detall. I tampoc està ja el pont de ferro:

 Primera referència de l'avinguda de França:


I obertura del carrer Linares per donar eixida al creixent del trànsit privat de cotxes en la ciutat:


Curiosament, quan es comença a fer la desfeta de El Saler, es convertixen en zona de vianants dos carrers molt cèntrics (Ribera i Calvo Sotelo, ara i abans Passeig/Carrer de Russafa), una acció valenta que sense dubte va causar contestació i que hui també ho faria, per molt encertada que haja sigut:

Al nord trobem un pont de Campanar més ample:

I apareix el "Instituto Politécnico Superior", construït en 1971:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada